A székhely fogalma lényegében azt takarja, hogy legyen a cégünknek egy „lakcíme”, ahol elérhetőek vagyunk, mint a vállalkozás vezetője, főnöke. Habár a cég alapításkor a kitöltendő papírokon a székhely címe részbe beírhatnánk bármelyik személyes lakóhelyünk címét, mivel majdnem hogy csak a levelek érkeznek oda, mégsem biztos, hogy ez egy szerencsés döntés.
Több iroda van, ahol a székhelyszolgáltatás mesterségét űzik. Minden tekintetben leveszik a terhet egy magán lakásról, így elkerülhető, hogy hetente zargasson minket a postás az ajánlott levelekkel. No meg ki az, aki a szabadidejében örülne neki, ha egy könyvelési papír köteg lép közbe egy filmezésbe. Szinte garantált, hogy kinyitjuk a levelet és minimum rápillantunk a kiemelt részekre a nyomtatványon. Pedig az embernek az a legjobb, ha a munka alapvetően nem követi őt haza.
Ha jól belegondolunk, nem is olyan fölösleges az a székhelyszolgáltatás.
És még nem is beszéltünk arról, hogy mennyire nyomasztó tud lenni, hogy hazaérve a munkából egy értesítőt találunk a postaládánkban arról, hogy egy ajánlott levél érkezett számunkra, melyet ezen és ezen a postán tudunk személyesen átvenni, ebben és ebben az időszakban. Akkor bizony becsúszik egy plusz út, ami idő és energia.
Nos, pontosan ebben segít egy székhely szolgáltatást nyújtó cég. És csupán minimális összegeket kell befizetnünk azért, hogy kizárjuk magán életünkből a cég hivatalos iratait, esetleges gondjait.