A Google Ads használói többféle céllal kezdik el a fizetett hirdetések készítését: lehet cél az eladások számának a növelése, a márka népszerűsítése, vagy épp a honlap elérésének-, feliratkozók számának elérése. Ezeket nevezzük célnak, és a sikert pedig konverziónak. Azaz ha a célunk, hogy az oldalunkon megduplázzuk a látogatók számát, akkor ennek elérése érdekében számunkra releváns kulcsszavakra fizetett hirdetést állítunk be. Ha sikeresnek számít a beállításunk, akkor látni fogjuk a Google Analytics-ben az oldal látogatóinak elérésének növekedését.
A konverzió növelésének azonban számos akadálya lehet, például az, ha nem vagyunk teljesen tisztában azzal, hogy hogyan kell beállítani egy hirdetést, illetve, hogy milyen buktatói lehetnek a Google hirdetéskezelőjének. Az egyik gond az lehet, ha rosszul mérjük fel, hogy mely kulcsszavak relevánsak számunkra, vagy ha rosszul állítjuk be a PPC hirdetés összegét. Az is probléma lehet, ha nem megfelelő a meta címünk, és leírásunk, melyek a Google Ads kampányhoz létrehoztunk, és ezáltal a kattintást követően a látogató csalódottan távozik az oldalról (bár ezt okozhatja az is, ha honlapunk, melyre irányítjuk nem megnyerő számára). Sokan esnek abba a hibába, hogy a minőség helyett a mennyiségre törekszenek, és megfeledkeznek arról, hogy az emberek egy része véletlenül, kíváncsiságból, vagy megszokásból kattint. Sok esetben nem valós vásárlási szándék áll a kattintás mögött. Ezért is érdemes a kulcsszavakat minél precízebben meghatározni a Google Ads hirdetéseknél, hogy valóban a megfelelő embereket érjük el, akiknek a látogatása ténylegesen konverziót fog eredményezni.